
Over 200.000 samtaler om året
Med over 200.000 samtaler om året brugte medarbejderne i Ase meget tid på at skrive referater af telefonsamtaler. Det ændrede sig, da a-kassen i samarbejde med Soft Design implementerede Textify til automatisk transskribering. I starten var der dog en del skepsis blandt medarbejderne. For kunne AI levere samme høje kvalitet, som organisationen var vant til?
En ny forståelse for kvalitet
Efter seks ugers test stod det klart, at Textify i flere tilfælde var mere præcis og struktureret end de menneskelige notater. Ikke fordi AI’en altid hører alt perfekt, men fordi den dokumenterer konsekvent og effektivt. Resultatet var flere og mere fyldestgørende notater.
Vi oplever faktisk, at vi får flere og mere fyldestgørende notater end tidligere. Det viser, at AI ikke nødvendigvis reducerer kvaliteten – den ændrer den. Det har simpelthen tvunget os til at tænke kvalitet på en helt ny måde.
AseAnders Friis – COO
Vi indså, at vi benchmarkede AI’en mod noget forkert. Det er ikke en erstatning for menneskelig dokumentation, men en ny måde at dokumentere på. Der er en kvalitetsforskel, ja – men ikke en kvalitetsforringelse.
AseAnders Friis – COO
Resultater, der taler for sig selvI dag er Textify en naturlig del af Ases arbejdsgang, og resultaterne taler for sig selv:
Efterbehandlingstiden er reduceret med 3 minutter pr. samtale
Kvaliteten af dokumentationen stiger – både i præcision og omfang
Ase får nu adgang til strukturerede data om, hvorfor kunderne ringer – en gamechanger
AI-transskribering er nu en fast del af Ases arbejdsgange. Deres næste skridt er nu at udnytte AI’ens potentiale endnu bedre og bruge den til at skabe en endnu stærkere medlemsoplevelse.


Thomas Duborg
CDO
Kan Textify skabe værdi for jer?
Soft Design har hjulpet Ase med at gøre AI til en værdifuld del af hverdagen – og vi kan gøre det samme for jer.
Vil du høre, hvordan AI-transskribering kan effektivisere jeres arbejdsgange?