KONTAKT
IoT Internet of Things integration og løsninger

Udnyt mulighederne med IoT data

Når I implementerer IoT

IoT (Internet of Things) er i hastig udbredelse og udvikling, men når I overvejer IoT løsninger, er det især vigtigt at tage stilling til, hvordan data tilgås og hvem, der har ejerskab af disse. Dataadgang og ejerskab er essentielt for, at I kan fremtidssikre løsningerne. Vi anbefaler derfor, at I sikrer ejerskabet af jeres IoT data og at I har mulighed for at integrere IoT data med andre systemer.

Med fuld dataadgang til IoT løsningerne, har I mulighed for at samle alle IoT data i samme system, så I får det optimale udbytte af de modtagne data – og kan kombinere de forskellige IoT data. Det er især oplagt, når I anvender Business Intelligence systemer, hvor de forskellige systemers data skal kombineres for at skabe optimale processer. Det kan f.eks. være samspil mellem data fra lysanlæg, parkeringsforhold, affaldsspande, luftkvalitet og trafikpunkter.

Integration til IoT data

I har måske allerede implementeret en eller flere IoT løsninger – men hvordan håndterer og integrerer I de modtagne data med resten af jeres systemer? Vi kan hjælpe jer med at integrere IoT løsningerne til jeres øvrige løsninger i et samlet system, så I får udnyttet datapotentialet bedst muligt. Det er underordnet, om jeres IoT løsninger anvender WIFI, Bluetooth, RFID, SigFox, LoRA, NB-IoT eller anden netværkstilkobling – vi skal blot kunne tilgå løsningens API sæt.

Case: Integration til BigBelly

Gladsaxe Kommune anvender til dagligt Soft Designs opgavestyringsløsning Synchronicer til koordinering og fordeling af driftsopgaverne i kommunen. Derfor var det oplagt med en integration, da Gladsaxe implementerede de intelligente affaldsspande BigBelly, så alle opgaverne fortsat kan styres fra et samlet system.

Fra BigBellys API bliver affaldsspandenes data om tømningsbehov og tekniske alarmer sendt til Synchronicer opgavestyringssystemet.

Det betyder, at når en BigBelly affaldsspand skal tømmes, bliver der automatisk oprettet en aktiv tømningstur i opgavestyringens pulje, eller i den eksisterende tur, hvis den allerede er planlagt i affaldsspandens område. Hvis der ikke er en aktiv tur, vil tømningsopgaven automatisk blive oprettet på driftsmedarbejderens opgaveliste i Synchronicer job-app.

Med integrationen sparer Gladsaxe Kommune derfor både værdifuld tid og brændstof, da de nu automatisk får optimeret og planlagt ruterne efter tømningsbehov – og dermed kun skal køre ud til affaldsspandene, når de er tilstrækkeligt fyldte.

Fleksible løsninger

Innovativ mobil platform

Brugervenlighed i fokus

Skræddersyede løsninger

Nem ERP integration

Support i særklasse

Lad os tale om mulighederne

Kontakt os, så giver vi et uforpligtende bud på, hvordan vi kan hjælpe jer med at få mest muligt ud af IoT løsningerne.